Yrityskulttuuri syntyy usein vähän vahingossa. Siihen vaikuttaa todella paljon johdon ihmiskäsitys ja vuosien varrella syntyneet tavat ja käytännöt, eli se todellinen arvomaailma.

Yleensä yrityksellä on myös nimetyt arvot. Joissakin tapauksissa ne ohjaavat vahvasti tekemistä ja toimintatapoja, joita kaikki arvostavat. Joissakin tapauksissa arvot ovat vain sanoja, jotka eivät merkitse kenellekään mitään.

 

Työpajan kuvaus

Olemassa olevien arvojen yhdessä pohtiminen on yllättävän herkullinen tilaisuus kuulla, miten yrityksellä menee. Rohkeasti asioita avaamalla ja niistä puhumalla päästään ytimeen. Työpajassa kannattaa käyttää nykyisiä arvoja pohjalla, mutta olla avoin sille, että ne saattavat työpajan edetessä tarkentua tai muuttua. Tavoitteena selvittää yhteinen arvomaailma ja miettiä keinot, millä tavalla arvoja tuotaisiin enemmän näkyviksi arkeen ja viestintään.

 

Työpajan eteneminen

Koska arvot ovat henkilöstön yhteinen asia, jokaiselle kannattaa antaa tilaisuus sanoa oma mielipiteensä aiheeseen. Kaikille ei yhteinen työpaja ole mielekäs tapa osallistua, kaikki eivät siihen työkiireiltään edes ehdi. Sen vuoksi kokonaisuus käsittää useita eri elementtejä, jotka on kuvattu kaavioon.

Hinta

Kokonaisuus, joka sisältää yhden työpäivän sisälle upotettuna esim. 4 x 1 h työpajaa eri henkilöstöryhmille, kyselytutkimuksen arvoista, etukäteisorientaation sähköpostilla pari päivää aiemmin sekä video- ja pdf-koosteen kyselytutkimuksesta ja työpajoista.

 

1 500 €

(alv 0%)

+ matkakulut Jyväskylän ulkopuolelle